Skip to content
GitLab
Explore
Sign in
Primary navigation
Search or go to…
Project
fsfahrttool
Manage
Activity
Members
Labels
Plan
Issues
Issue boards
Milestones
Iterations
Wiki
Requirements
Code
Merge requests
Repository
Branches
Commits
Tags
Repository graph
Compare revisions
Locked files
Build
Pipelines
Jobs
Pipeline schedules
Test cases
Artifacts
Deploy
Releases
Container Registry
Model registry
Operate
Environments
Monitor
Incidents
Analyze
Value stream analytics
Contributor analytics
CI/CD analytics
Repository analytics
Code review analytics
Issue analytics
Insights
Model experiments
Help
Help
Support
GitLab documentation
Compare GitLab plans
Community forum
Contribute to GitLab
Provide feedback
Keyboard shortcuts
?
Snippets
Groups
Projects
Show more breadcrumbs
fsini-informatik
fsfahrttool
Commits
ea159777
Commit
ea159777
authored
9 years ago
by
Tim Repke
Browse files
Options
Downloads
Patches
Plain Diff
updated map howto
parent
3bd67fde
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
Changes
1
Hide whitespace changes
Inline
Side-by-side
Showing
1 changed file
registration-system/view/signups/game1/MAP_HOWTO.md
+9
-4
9 additions, 4 deletions
registration-system/view/signups/game1/MAP_HOWTO.md
with
9 additions
and
4 deletions
registration-system/view/signups/game1/MAP_HOWTO.md
+
9
−
4
View file @
ea159777
...
@@ -37,9 +37,9 @@ Folgende Attribute sollten gesetzt werden:
...
@@ -37,9 +37,9 @@ Folgende Attribute sollten gesetzt werden:
-
target (optional, für map type für mapchange)
-
target (optional, für map type für mapchange)
-
destination (optional, target map für mapchange)
-
destination (optional, target map für mapchange)
-
id
-
id
-
action (action to call as defined in Events.actions)
-
action (
optional,
action to call as defined in Events.actions)
-
walkTo (before calling action, walk to point with this ID)
-
walkTo (
optional,
before calling action, walk to point with this ID)
-
condition (
comma separated list of conditions to be true as defined in Environment.progress
)
-
condition (
optional, expression with vars as defined in Environment.progress, parenthesis allowed, i.e.:
`(!someVar||otherVar)&&moreVar`
)
Am Beispiel eines Achievements, welches beim drüberlaufen gefeuert wird und die Bernd weiterlaufen lässt:
Am Beispiel eines Achievements, welches beim drüberlaufen gefeuert wird und die Bernd weiterlaufen lässt:
...
@@ -55,4 +55,9 @@ Dies aktiviert das Achievement "first_step" (wie definiert, siehe `js/achievemen
...
@@ -55,4 +55,9 @@ Dies aktiviert das Achievement "first_step" (wie definiert, siehe `js/achievemen
Ganz wichtig in der Start-Ebene: Ein Objekt mit der ID="player_spawn", ansonsten target nutzen.
Ganz wichtig in der Start-Ebene: Ein Objekt mit der ID="player_spawn", ansonsten target nutzen.
Konvention: spawn roter Kreis, walkon pink, mapchange grün, ... ; Ebene leicht transparent
Konvention: spawn roter Kreis, walkon pink, mapchange grün, ... ; Ebene leicht transparent
\ No newline at end of file
## Special elements
Man kann elementen das Attribut
`special_elem`
geben. Zum Beispiel mit dem Wert
`speech_bubble`
. Diese Elemente werden
direkt versteckt und beispielsweise in einer action sichtbar gemacht.
\ No newline at end of file
This diff is collapsed.
Click to expand it.
Preview
0%
Loading
Try again
or
attach a new file
.
Cancel
You are about to add
0
people
to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Save comment
Cancel
Please
register
or
sign in
to comment